NORMES A L'ESCOLA

NORMES DE RÈGIM INTERN

          Entrades i sortides

         
1.      Els alumnes accedeixen al Centre per la porta en front del C/ Madrid, excepte els que participin en l’Escola Matinera que ho faran per la porta principal a les 8:00h  del matí.
2.      La porta del pati  s’obrirà per a tots els alumnes a les 8:45h i es tancarà a les 9:05h. La música sonarà puntual per tal de començar les classes puntualment a les 9:00h.
3.      A l’acabament de la jornada lectiva, la porta s’obrirà a les 13:50h. Els alumnes sortiran a les 14:00h.
4.      Els pares no podran acompanyar els seus fills per l’interior de l’edifici per tal de no molestar l’inici de les classes.
5.      A la sortida tampoc podran esperar-los dins de l’edifici per a no interrompre el desallotjament dels alumnes.

 Assistència de l’alumnat

  • La puntualitat és un requisit imprescindible pel funcionament de les activitats escolars. És responsabilitat de tota la comunitat escolar i, en particular dels pares/mares que els alumnes adquireixen des de petits aquest hàbit.
  • En cas de falta, els pares han de informar-ne per escrit dels motius. No pot quedar cap falta d’assistència sense justificar.
  • El centre informarà puntualment als pares de les faltes a classe dels seus fills i en cas de què el centre consideri les faltes no justificades, podrà emprendre les accions legals adients per corregir aquestes situacions.
  • La arribada tard ha de ésser un fet excepcional i tot nin que arribi tard ha de portar un escrit signat pel pare, mare o tutor tot i informant de  la tardança. En aquest cas, l’entrada al centre ha de realitzar-se en els períodes d’esplai per tal de no interrompre el desenvolupament de les activitats lectives.
  • En cas d’haver d’absentar-se o incorporar-se a l’escola al mig de la jornada lectiva, els alumnes ho faran en temps de pati. No sortirà cap alumne de l’escola sinó és acompanyat del pare, la mare, el tutor o persona autoritzada.
  • La mateixa puntualitat que es demana a tots a l’entrada de l’escola, es necessària per part dels pares que han de recollir els nens a la sortida.
  • En educació infantil, les faltes continuades, sense justificació,  per un període superior a un mes portaran a terme que l’alumne sigui donat de baixa de l’escola.

Prevenció

  • En cas d’accident els pares seran avisats el més ràpidament possible perquè es facin càrrec de l’alumne.
  • Si l’accident és greu, trucaren immediatament als serveis d’urgència per l’evacuació del alumne. Posteriorment avisaren als pares.
  • És molt important que s’actualitzin les dades familiars,  sobretot els nombres de telèfon pel que és necessari que els que canviaren  el nombre en l’últim any es presentin en la Secretaria a comunicar-ho.

 Ús de peces  esportives  

  • Es obligatori portar sabatilles d’esport i xandall o l’equipament adequat en les hores d’educació física i a les hores de Psicomotricitat. Es considerarà falta d’assistència a aquesta classe el no portar la roba esportiva adequada ( a poder ser l’oficial del centre) i els útils de neteja. S’introdueix d’ús de la tovallola a 5 anys, com a mesura d’higiene.
  • En les sortides escolars, per raons de seguretat i per facilitar la cura i l’atenció dels alumnes, aquestos hauran de  portar la roba esportiva oficial del centre.

Visita de pares

Els primers educadors dels nins són les famílies. Per tant, cal recordar que els temes referents a la seva educació no són competència exclusiva del centre, sinó que en aquests temes tenen la responsabilitat majoritària els pares o tutors de cada nen. No n’hi ha prou amb enviar els nens a l’escola, sinó que cal estar per ells i ajudar-los en els seus estudis, col·laborant amb ells i els seus professors. Som conscients que els horaris de feina limiten molt la disponibilitat dels pares envers els fills, sobre tot en temporada turística, però cal dedicar el màxim d’atenció possible a la seva educació, i a habilitar les hores que calguin per posar-se en contacte amb els professors.

·       A efectes d’organització, s’estableix com hora de visita dels pares els dilluns de 14:00h a 15:00h.
·       Al inici del curs cada tutor/a convocarà a tots els pares d’alumnes de la tutoria per tractar, entre altres, els següents temes: presentació de l’equip docent, objectius i continguts del curs, organització, horaris i normes de l’escola i la participació de les famílies en l’educació dels seus fills/es.


AVALUACIONS


Al llarg del curs es realitzaran tres avaluacions,  una per trimestre, de les quals es donarà  complida informació als pares a través d’un butlletí individual. Aquest haurà de ser llegit pels pares que el tornaran als tutors degudament firmat a la major brevetat possible.
Al mateix temps se’ls informa que el procés d’avaluació  es desenvolupa al llarg de tot el curs  pel que el tutor podrà informar i sol·licitar la col·laboració dels pares en qualsevol moment, a fi de preveure dificultats o incidències negatives en el procés d’aprenentatge dels alumnes.

HÀBITS


En aquest curs, l’equip de mestres del Centre continuarà incidint en l’adquisició d’hàbits personals i socials que propicien l’autonomia de l’alumnat. És aquest un assumpte que  difícilment es pot aconseguir sense la col·laboració dels pares , per la qual cosa se’ls sol·licita una dedicació especial  cap als nins en hàbits  com els següents:

1.      Puntualitat en l’assistència a classe.
2.      Atenció a la higiene i la neteja personal.
3.      Atenció del material i de les instal·lacions del col·legi.
4.      Portar a classe els llibres i el material adequat per a la realització de les tasques escolars.
5.      Suport a la realització dels deures que l’alumne hagi de fer en casa.
6.      Supervisió del pes i de l’organització de les motxilles escolars.
7.      Utilització d’embolcalls no contaminants  i sense plàstic per a dur l’esmorzar a l’escola.
         

DRETS I DEURES DELS ALUMNES I DE LES FAMÍLIES


Alumnes

Drets

  • Rebre una formació que els  permeti aconseguir el ple desenvolupament de la seva personalitat. Per tan de fer efectiu aquest dret, la formació dels alumnes haurà de comprendre:
    1. La formació en el respecte dels drets i llibertats fonamentals i en l’exercici de la tolerància i de la llibertat dins els principis democràtics.
    2. La formació dirigida al coneixement del seu entorn social i cultural i, en especial, de la llengua, la història, la geografia, la cultura i la realitat social de les nostres illes.
    3. L’adquisició d’habilitats intel·lectuals, de tècniques de treball i d’hàbits socials, com també de coneixement científics, tècnics, humanístics, històrics i artístics.
    4. La formació respecte de la pluralitat lingüística i cultural.
    5. El respecte  i la contribució a la millora de l’entorn natural i el patrimoni cultural.
    6. L’educació que asseguri la protecció de la salut i el desenvolupament de les capacitats físiques.
  • No discriminació per raó de naixement, raça, sexe, capacitat econòmica, conviccions polítiques, morals o religioses, així com per discapacitats físiques, psíquiques o sensorials, o qualsevol altra circumstància personal o social.
  • Elecció per part dels seus pares, mares o tutors legals de la formació religiosa o moral d’acord amb les seves creences o conviccions.
  • Valoració objectiva del seu progrés personal i rendiment escolar.
  • Sol·licitar, tan ells com els seus pares, mares o tutors legals, els aclariments per part dels seus professors respecte de les qualificacions d’activitats acadèmiques o de les avaluacions portades a terme a la llarg del curs. També podran reclamar contra les decisions i qualificacions que, com a resultat del procés d’avaluació, s’adoptin a final d’un cicle o curs. Aquestes reclamacions hauran de fonamentar-se en alguna de les causes següents:
1.      La  no adequació del procés d’avaluació o d’algun dels seus elements en relació amb els objectius o continguts  de l’àrea o matèria sotmesa a avaluació i amb el nivell previst a la programació per l’òrgan didàctic corresponent.
2.      La incorrecta aplicació dels criteris i procediments d’avaluació establerts.
  • Portar a terme la seva activitat acadèmica en les condicions de seguretat i higiene adequades.
  • Respecte a la seva integritat física i de la seva dignitat personal , no puguin ser objecte mai de tractes vexatoris o humiliants.
  • Desenvolupar les activitats escolars en un ambient de convivència, que fomenti el respecte entre tots els alumnes.
  • Participar en el funcionament i la vida del centre en els termes que preveu la legislació vigent.

Deures

  • Respectar l’exercici dels drets i les llibertats de tots els membres de la comunitat educativa.
  • L’estudi constitueix un deure bàsic dels alumnes que es concreta en les següents obligacions:
    1. Assistir a classe amb puntualitat i participar en les activitats orientades al desenvolupament dels plans d’estudi.
    2. Respectar i complir el calendari i els horaris aprovats per el desenvolupament de les activitats del centre.
    3. Realitzar les tasques encomanades pels professors en l’exercici de les seves funcions docents.
    4. Propiciar un ambient de convivència i respectar el dret dels altres alumnes a l’estudi i a que no sigui pertorbada l’activitat normal de les aules.
  • Respectar la llibertat de consciència i les conviccions religioses, morals i ideològiques, com també la dignitat, la integritat i la intimitat de tots els membres de la  comunitat educativa.
  • No discriminar cap membre de la comunitat educativa per raó de naixement, raça, sexe o per qualsevol altra circumstància personal o social.
  • Respectar el projecte educatiu del centre, d’acord amb la legislació vigent.
  • Respectar i utilitzar correctament els béns mobles i les instal·lacions del centre i respectar les pertinències dels altres membres de la comunitat educativa.
  • Participar i col·laborar activament amb la resta de membres de la comunitat educativa, per tal d’afavorir el millor exercici de l’ensenyament, de la tutoria i orientació i de la convivència del centre.

  Pares i mares

 Drets

·         Participar en la gestió de l’escola mitjançant els seus òrgans de representació.
·         Escollir els seus representants i ser elegits.
·         Ser informats periòdicament de l’evolució del procés educatiu dels seus fills.
·         Ser escoltats  quan expressen suggeriments o reclamacions i ser consultats  en decisions d’importància , tant si afecten el conjunt de l’escola, la classe, com el propi fill.
·         Ser membre de l’Associació de Pares i Mares i participar en els òrgans de decisió i de gestió, segons el que estableixin els estatuts de l’Associació.
·         Participar en l’elaboració del projecte educatiu del centre i del reglament d’organització i funcionament  que se’n deriva, mitjançant els canals establerts per les lleis i per aquells altres que l’escola estableix.
·         Participar en les activitats complementàries i extra escolar que es duen a terme en el centre. 

 Deures

  • Estimular en els seus fill actituds positives envers l’escola, i estimular-los en el compliment dels seus deures i obligacions.
  • Escoltar el seu fill i analitzar amb ells els problemes que puguin plantejar-se a propòsit de  l’escola. Si ho creuen convenient informar als mestres sobre aquests problemes i sobre la manera que són viscuts pels nois.
  • Cooperar amb l’escola i amb els mestres en allò que afecti a l’educació dels seus fills, cercant sempre la coherència entre l’acció educativa que es duu a terme a casa i la que es fa a l’escola.
  • Acudir a les convocatòries d’entrevistes o reunions, quan els mestres o la direcció ho requereixin.
  • Contribuir al millorament de l’educació que l’escola ofereix, mitjançant l’aportació de suggeriments.
  • Informar degudament i per escrit a l’escola de les absències i retards dels seus fills.
  • Facilitar a l’escola les dades per complimentar la documentació oficial dels alumnes.
  • Garantir la puntualitat de l’assistència dels seus fills i garantir, igualment, l’assistència habitual a les classes.
  • Proporcionar als seus fills els materials necessaris per a la realització de les tasques escolars.
  • Garantir la higiene personal i la indumentària dels seus fills. 
  • Signar les comunicacions enviades pels mestres.
  • Afavorir el treball dels mestres d’atenció a la diversitat ( Audició i llenguatge, Pedagogia Terapèutica, Psicopedagog del centre, assistent social) en cas que l’alumne ho necessiti, firmant la documentació requerida per l’escola.
  • Signar les actes de les reunions realitzades amb l’equip docent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario